Täältä löydät BLC Telecomin ajantasaiset häiriö- ja huoltotiedotteet.
Häiriö- ja huoltotiedotteet
- BLC Telecom
- Häiriö- ja huoltotiedotteet
BLC Telecom
Häiriö- ja huoltotiedotteet
Häiriö- ja huoltotiedotteet
Mikäli tiedotteeseen on määritelty vaikutusalue, näet sen kartalla klikkaamalla tiedotteen oikeassa reunassa olevaa Kartta-merkkiä. Kartta aukeaa uuteen välilehteen.
Täältä löydät toimintaohjeita laajakaistan häiriötilanteisiin. Mikäli häiriö jatkuu toimenpiteistä huolimatta, häiriöilmoituksen voi tehdä 24h/vrk puhelimitse numeroon (015) 577 5350 tai sähköpostitse osoitteeseen hairioilmoitukset@blc.fi.
Tilaa kaapelinäyttö
BLC:n kaapeleiden näyttö- ja sijaintitiedot voit tilata Johtotiedosta (24h/vrk)
puhelimitse numerosta 0800 12600 tai sähköpostitse info@johtotieto.fi.
Ajantasaiset tiedotteet
Häiriötiedotteet
13.11.2024 Häiriö BLC:n kaapelitv-verkossa Pääskylahden alueella. Häiriö vaikuttaa kaapeliTV, sekä kaapelimodeemiliittymiin. Korjattu 14.11.2024 klo 10:10
11.11.2024 Sähköyhtiön huoltotyö Kellarpellossa maanantaina 11.11.2024 klo 8.00-8.30 aiheuttaa katkoksen tv-kuvissa sekä kaapelimodeemiyhteyksissä kuvaan merkatulla alueella. Työ ohi.
Huoltotiedotteet
3.12.2024 Suoritamme Elimäellä valokuitukaapeliverkon huoltotyön 03.12.2024 klo 23:00 – 04.12.2024 klo 06:00. Työn aikana Villikkalan ja Korian keskusalueiden valokuituliittymien toiminnassa esiintyy häiriöitä. Huoltotyön päätyttyä asiakkaan kuitupääte ja muut laitteet saattavat joissain tapauksissa vaatia uudelleenkäynnistyksen. Mikäli uudelleenkäynnistyksestä huolimatta liittymän toiminta ei palaudu normaaliksi, pyydämme tekemään häiriöilmoituksen numeroon (015) 577 5350 tai sähköpostiosoitteeseen hairioilmoitukset@blc.fi.”
Häiriö laajakaistassa
- Toimiiko yhteys muissa laitteissa?
- Sammuttakaa hetkeksi virta modeemista ja tietokoneesta.
- Odota muutama minuutti, jotta modeemi ja päätelaitteesi kerkeää käynnistyä uudelleen
- Tarkistakaa kytkennät, johdot ja liitännät.
- Jos kyseessä kaapelilaajakaista, ota mahdolliset haaroittimet välistä pois antennijohdosta testin ajaksi
- Näkyykö TV-kuva? Mikäli kuva ei näy normaalisti, tehkää häiriöilmoitus
- Jos käytössä on langaton lähiverkko, mikäli mahdollista, kytkekää tietokone modeemiin suoraan verkkokaapelilla.
- Huomiothan, että langattoman verkon nopeuteen ja kuuluvuuteen vaikuttaa merkittävästi, kuinka lähellä WiFi-tukiasemaa päätelaite sijaitsee, kiinteistön rakenteet, sekä millä taajuudella verkko on toteutunut
- 2,4 GHz lähtökohtaisesti kantavuus parempi, mutta nopeudet jäävät aina alle 100M
- 5 GHz kykenee suurempiin nopeuksiin, mutta kantavuus on heikompi
- Näet yhdistyneet taajuuden päätelaitteesi verkon ominaisuuksista
- Jos mahdollista, jätä testin ajaksi mahdollinen langaton reititin välistä pois
Huom! Laajakaistamodeemiin on tärkeää jättää virrat päälle, jotta asiantuntijamme pystyvät tutkimaan liittymän toiminnan
Häiriö kaapeliTV:ssä
- Tarkistakaa johdot ja liitännät.
- Esiintyykö ongelma kaikissa televisioissa?
- Esiintyykö ongelma kaikilla kanavilla?
- Esiintyykö naapureilla samaa ongelmaa? Mikäli esiintyy, tee häiriöilmoitus
Häiriö IPTV:ssä
- Toimiiko netti? Jos ei kts. Häiriö laajakaistassa
- Esiintyykö ongelma kaikilla kanavilla?
- Tarkistakaa johdot ja liitännät.
- Sammuttakaa hetkeksi virta modeemista.
- Mikäli yllä olevat toimenpiteet eivät auttaneet, tee häiriöilmoitus
Sähköpostiasetukset
Saapuva posti:
Palvelin: posti.suursaimaa.com
Protokolla: POP3 (portti 110) tai IMAP4 (portti 143)
SSL-suojaus: ei
Palvelin edellyttää kirjautumista: kyllä
Lähtevä posti:
Palvelin: smtp.suursaimaa.com
Protokolla: SMTP (portti 587)
- SSL-suojaus: ei
Palvelin edellyttää kirjautumista: ei